הנכם מוזמנים להעלות שאלות בפורום, ותקבלו תשובה מאחד מאנשי הצוות שלנו.
פורום התמיכה שלנו להורים קיים משנת 2010 , ולאחרונה שודרג.
לנוחותכם, בהמשך הדף ריכזנו גם שאלות נפוצות ותשובות שעלו בשנים קודמות במסגרת הפורום, לחצו כאן לקריאה
בני בן השבע וחצי עשה מעשה קונדס כדי לרצות את מנהיגי הכיתה, כדי שירגיש שגם הוא "בעניינים".
הוא יודע שהמעשה אסור אך בכל זאת עשה.
מה עושים? כיצד מענישים?
ככל שגדלים בגיל המעשים יכולים להיות מסוכנים. אנו מבינים שהוא רוצה להיות מקובל אך לא בכל מחיר.
עדיין לא שוחחנו עימו כי אנו רוצים להיות מלאים בסל כלים נכון להתמודדות.
לתשובתכם המהירה אודה.
אמא דואגת שלום,
קראתי את פנייתך ואני חייבת לחזק אותך על היכולת שלא להגיב באימפולסיביות למקרה, לקחת אויר לנשימה ולחשוב לפני נקיטת הצעדים מול הילד. אנחנו מאוד מאמינים בהשהיה של תגובות כפי שעשית כדי לחשוב בהגיון ולקבל החלטות שלא מתוך סערה נפשית שמתחוללת ברגע המקרה.
אשר לשאלתך ראשית חשוב לי לציין שנשמע שבסך הכל בנך הוא 'ילד טוב' והייתה לו מעידה אחת, כך שלא הייתי נלחצת ורואה שחורות (אם אכן זה המצב), אך בהחלט אני מסכימה איתך שצריך לסמן את ההתנהגות, להבהיר את אי קבלתכם אותה, להתייחס לכך, ולאחר מכן להמשיך הלאה, בלי הרבה דיבורים ובעיקר עם מעשים.
אחד הכלים שנמצא בהחלט יעיל מניסיוננו, הנו "פעולות תיקון". הכוונה לפעולה שהילד עושה, בסיוע ההורים , לתיקון התנהגותו השלילית. מומלץ שאתם תאמרו לילד (בשפה שלכם ושלו כמובן): "היום עשית כך וכך (לפרט את ההתנהגות) ופגעת ב..... זאת התנהגות לא מקובלת, ולכן גם נענשת ו(לפרט אם הייתה התייחסות קודמת לכך). אבל כאשר פוגעים גם צריך לתקן. איך היית רוצה לתקן את מה שעשית?" אם הילד מציע רעיון ישים וסמלי - זה נהדר. אם לא - ניתן להציע לו לכתוב מכתב או לעשות יצירה וכו', במטרה לבקש סליחה. אם זה נעשה בבית הספר חשוב שהמורה תתייחס לכך בשיעור. פעולה זו גם גורמת לילד לחוש בושה על התנהגותו השלילית, אך בו בזמן היא מחזקת אותו וגורמת לו לחוש גאווה על התיקון שביצע.
מאחלת לכם הרבה בהצלחה