סמכות חדשה לאנשי חינוך

בשנים האחרונות הפכו בעיות התנהגות של ילדים ובני נוער לנפוצות יותר ויותר ובמקביל, התערבות בלתי הולמת של הורים, מובילה לא פעם להחלשת סמכותם של המורים והמנהלים. כתוצאה מכך, אנשי חינוך, חווים כיום אובדן משמעותי של סמכותם ויכולתם להתמודד עם בעיות התנהגות.

למעשה, מחנכים וגם הורים כיום עומדים בפני דילמה ערכית קשה – מחד אין הם מעוניינים להשיב את 'הסמכות של פעם' הכוללת בתוכה ציות אוטומטי לדמות הסמכות ואף שימוש בכוח למימוש הסמכות. מאידך, קיימת אכזבה רבה מהרפיון הערכי אליו הובילה עמדת החינוך 'המתירני-ליברלי' הגורסת כי סמכות אינה נדרשת אלא רק אהבה הכלה ואמפטיה. למעשה, מאפייני הסמכות בה איננו מעוניינים ברורים לכולם אך דיוקנה של הסמכות אליה אנו שואפים וניתן להסכים עליה, אינה ברורה דיה כיום.

'הסמכות החדשה' מציעה דרך להבניה מחודשת של סמכות מורים והורים – סמכות המתבססת על נוכחות, אכפתיות נחושה והגברת מעורבות פעילה של הצוות החינוכי.

בהרצאה זו יוצגו בפני המורים עקרונות הסמכות החדשה וכיצד ניתן לבנות סמכות נוכחת ויעילה הן מול בעיות התנהגות של תלמידים ולא פחות מכך מול בעיות בקשר עם הוריהם.

X

    ווטסאפ
    טלפון
    צרו קשר